11 July 2013

171. Jelentés Hollandiából

Mára egy személyesebb bejegyzéssel érkeztem hozzátok. :) Most írom, mivel kicsit háttérbe szorult a honvágyam, így az nem ködösíti el a gondolataim és a véleményemet (ami eddig kialakult). Sok-sok képpel is érkeztem, remélem tetszeni fog! :)

Város

Két átlagosnak mondható utca errefelé.

Oranje-park: A közeli park, ami tele van kacsákkal, ludakkal.

Belváros
Erdő, ahol sétálgatunk a kutyussal.

Pontosan 3 hete vagyok itt, Apeldoorn-ban. Ez egy nagyobb méretű város, körülbelül 2-szer akkora mint Győr, de mégsem tűnik nagyvárosnak. Igaz, én a jobbik felén élek, de mégis csodálatos a hely minden egyes pontja, amit eddig láttam. Voltam még így a környéken is autóval, és egyszerűen minden egyes otthon beleillene egy olyan magazinba, ami ezeket mutatja be. Nyilván csak kívülről látom mindezt, de a hollandoknál nincsen függöny. Maximum sötétítésre, de azt sem használják, mindig el van húzva, így betekintést nyerhetünk mindenki életébe.
Majdnem mindenhol van valamilyen park, legyen az akármekkora is. Vagy egy elkerített erdő. Egyszerűen minden annyira zöld, annyira természetesnek tűnik, de mégis precíz és rendezett. A parkban, amiről képet is hoztam, minden hétvégén van valami. Most például egy gyerekfesztivál volt, de ha nem is építik be az egészet standokkal és sátrakkal, akkor valamilyen "koncert" biztosan megy. Itt szoktunk üldögélni, napozgatni egy másik magyar lánnyal, Barbival. :)
A belváros olyan, mint egy nagy pláza (az is van egyébként). Több utca is egybe fonódik, és mindenféle bolt fellelhető itt. Ez a kedvenc helyem hétvégente, itt fel lehet töltődni, és általában enyhe boltkóros tüneteket is felfedezek magamon. :D Pláne most, hogy itt is hihetetlen leárazások vannak, és sok mindenhez hozzá lehet jutni töredékéért.

Mostani termés :)


Ennyi ruháért kevesebb, mint 50 eurót fizettem, és több mind 50-et meg is spóroltam (konkrétan amennyibe a nadrág került eredetileg, annyiért hoztam el az összeset). :D Azt hiszem ennél jobb üzletet nem is köthettem volna. 
Nadrág - Pieces
Sál - Amy
Ingruha - H&M Divided
Neonos 3/4-es felső - New Yorker
Két basic póló - H&M Divided
Csíkos hosszúujjú - H&M Divided
Fekete ruha - H&M Divided


Jön majd ezekről is bejegyzés, igaz, ezek nem voltak akciósak, de 2-5 euróért bőven megérte minden egyes darab. :) A NYX és a Hema körömlakkok is eddig a kedvenceim közé tartoznak, de azért a többi állványon is kutakodni fogok. Mindig van itt valamilyen egyet fizet kettők kap akció, vagy kettő együtt olcsóbb, stb. Ráadásul hétvégén megtaláltam az egyik Essie állványt is az Etos-ban, és kishíjján felsikítottam. Mindenesetre elég furcsán néztek rám, akik ott voltak. :D
Amúgy nem csak a boltok miatt érdekesek a sétáló utcák. Rengeteg bár, pub, étterem, kiülős hely, mindenféle van itt, ami esténként tömve van. Mondjuk egy átlagos vasárnap délután felhúztak egy színpadot, és olyan bulit csaptak bent, hogy mikor bementünk, csak lestünk. Én legalábbis eléggé meglepődtem. Amit egyébként gondolom sokan tudnak, hogy Hollandia a nyitottságáról híres, és persze arról, hogy legális a fű. Nos, ebben a buliban nem sok józan embert láttunk, sőt, voltak eléggé durva arcok is, kellett fél perc, amíg feldolgoztam. Amúgy minden különbséget, furcsaságot hamar bevett a kis lelkem, nem kellett nyüstölni. :D 
Ohhh, és engedjétek meg pár sor erejéig, hogy a jóképű szőke, szőkés hajú férfiakat is megemlítsem. Mellettük sem lehet szó nélkül elmenni. :P


Munkám

Lotusszal. :)

Közös munka a kislánnyal

Akik még itt élnek. Snoopy (és még van két ilyen) :D

Sokan nem igazán neveznék munkának, amit csinálok, de én úgy gondolom, hogy nem kis felelősséggel jár, amit csinálok nap mint nap. Egy kislányra vigyázok, aki már 10 éves. Minden hétköznapomat vele töltöm, és a családjával élek, tehát au pair vagyok. Róla nem tettem fel képet, nem kértem még "engedélyt" a családtól, remélem megértitek. :)
Reggelente elviszem az iskolába, délelőtt takarítgatok, rendet rakok a házban, felkapom a lányt, ha kell viszem különórára, játszunk, sütünk-főzünk, vacsit készítek, lefektetem. :) Ezen kívül van egy kutyus, Lotus és 3 macsek, Snoopy, Rosa, Susa. Röviden és tömören ennyi, a hétvégéim mindig szabadok, egy hihetetlen jó kis szobában lakok, igaz nap végére rendesen el tudok fáradni. 

Pár furcsaságételekről:


Kedvenc reggelije a kislánynak. Kenyér, mogyoróvaj, valamilyen csokival vagy cukorkával. De nem ám pár szemmel, rendesen jól megszórva. Tömény édességbomba. :D Én is kóstoltam, ha édes reggelire vágyom, akkor ez egy hétig elég cukorból. 


Ami nekem eléggé megdöbbentő volt (bár nem csak én gondolom így), azok ezek a "hurkák". Ezt így ahogy van, belevágják egy papírzacsiba, kilépnek az üzletből, és elmajszolják kint az utcán. Nem írok ide többet. :"D


Összességében nagyon jól érzem magam, és még egyáltalán nem bántam meg, hogy kiköltöztem ide egy jó időre. Tapasztalatnak sem utolsó, de minden nap ér valami új, szokatlan, feldolgozni való. Aki teheti egy pillanatig se gondolkodjon, és menjen. Természetesen azért úgy, hogy mindennek nézzetek utána, és bizonyosodjatok meg arról, hogy jó helyre kerültök (már amennyire ez lehetséges).
Végére hoztam nektek pár képet rólam is. :)






Ki járt már Hollandiában, és mi a véleménye róla? :) 
Szeretnétek még ilyen jellegű bejegyzéseket néha-néha?




Maria


Facebook  |  Ask.fm  |  Bloglovin  |  Pinterest





10 comments:

  1. Még ilyet! :) Nagyon jó ezeket a bejegyzéseket olvasni, kicsit belepillanthat az ember egy másik kultúrába, aztán akár még kedvet is kap hozzá... :)

    ReplyDelete
  2. Imádom Hollandiát, szeretnék egyszer ott élni <3 A városka neve pontosan mi?

    ReplyDelete
  3. Nagyon jó helyre kerültél ahogy nézem :) Csodálom a bátorságodat, hogy bevállaltad. Nagyon jók az új zsákmányok is, a lakkokra már nagyon kíváncsi vagyok :)

    ReplyDelete
  4. Az Etosnak is vannak lakkjai, nekem egy zöldeskék van meg. Egész jók, és - úgy emlékszem, - elég sok divatos szín is van. :)

    ReplyDelete
  5. De jó :) Jöhet még ilyen! Csini a szetted!

    ReplyDelete
  6. szuper helyed van. :)
    nagyon szupi lakkokat vettél, az a NYX lakk gyönyörű *_*

    ReplyDelete
  7. Niki // RántottKörteBlog: Okés, akkor majd lesz egy-egy ilyen bejegyzés is. :) Mellékesen mondom, ha lehetősége van valakinek el ne szalassza! :)

    Tóth Blanka: Eddig nekem is naaagyon tetszik! :) Ahogyan a bejegyzésben is említettem, Apeldoorn-ban.

    Glitterfinger Lexa: Tényleg nagyon jó hely! :) A lakkok edig szépen sorban érkezni fognak! :D

    mindless.: Haha, igen, már azt s felfedeztem... :D Majd lesz onnan is zsákmány ;)

    Elíz: Jön, jön! :) Köszi!

    M.: Tényleg nagyon szuperek egytől egyig, majd bemutatom őket! :)

    ReplyDelete
  8. Emlékszem amikor én is kint éltem... Ez a reggeli... 3 nap után rosszul voltam :D
    tervezem visszaköltözni,hátha összejön :)

    ReplyDelete
  9. Még nem jártam ott, de remélhetőleg szeptemberben kijutok Amsterdamba néhány napra :-)

    ReplyDelete